2020
23
Sep

Kom jij eruit?

Veel mensen wachten te lang met het zoeken van hulp bij geldproblemen. In die tijd nemen de schulden toe. Daarom is de campagne ‘Kom jij eruit’ vanaf 21 september live gegaan! Met posters van ambassadeurs in de buitenruimte, een tram en video’s op Facebook en Instagram. In de campagne staan echte mensen met echte verhalen centraal. Kijk op Komuitjeschuld.nl.

 

Nieuwe doelgroepen

Veel Rotterdammers hádden al geldzorgen en door de coronacrisis is de groep alleen maar groter geworden. Ze zijn bezorgd over hun baan en over hun inkomen. De effecten zijn nu al merkbaar voor ondernemers, zzp’ers, mensen met een flexcontract en jongeren. Daarom is de insteek van de campagne dit jaar aangepast. Door de vraag te stellen ‘Kom jij eruit?’ hopen we zoveel mogelijk mensen te motiveren over hun geldzorgen te praten en hulp te vragen.

 

Geldfit

Mensen die geldproblemen hebben of in de toekomst kunnen gaan krijgen, zijn daar zelf vaak niet van bewust. En als ze zich er al van bewust zijn, is erover praten niet altijd gemakkelijk. Daarom verwijzen we in de campagne ook naar de ‘Geldfit’-test op de campagnesite.

 

Hulp

Het is belangrijk dat mensen met oplopende betalingsachterstanden horen dat er hulp is. Op Rotterdam.nl/wezijnervoorje staan alle locaties waar Rotterdammers met schulden terecht kunnen. We hopen dat u mee wilt doen om zoveel mogelijk Rotterdammers te wijzen op schuldhulp en daarom vragen we u twee dingen:

  • Geef ons door als uw organisatie schuldhulp levert zodat we op onze site zoveel mogelijk locaties dichtbij de Rotterdammer hebben staan. Dat kan via schuldenaanpak@rotterdam.nl.
  • U kunt de campagne ook ondersteunen. Vraag voor 2 oktober een set posters aan en hang ze op in uw wachtruimte of spreekkamer. Dat kan via uitdeknoopmo@rotterdam.nl met in de onderwerpregel Campagne 2020, vermeld de naam en adres van je organisatie en het liefst ook een contactpersoon.
  • Online: help door de berichten van de gemeente Rotterdam op Instagram en Facebook te delen via uw eigen account

De kracht van de herhaling is erg belangrijk bij dit moeilijke en persoonlijke onderwerp. Hopelijk doet u met ons mee!